استاندار خراسان رضوی گفت: پروژه‌های شاخص هیئت دولت در خراسان رضوی با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

پروژه‌های شاخص هیئت دولت در خراسان رضوی افتتاح می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، علیرضا رشیدیان ظهر امروز در نشست خبری که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد با تبریک روز معلم و کارگر اظهار داشت: معلم و کارگر دو قشر مولد و تمدن ساز هستند که در توسعه کشور نقش بی بدیلی دارند.

وی با بیان اینکه استانداری خراسان رضوی در راستای رفع مشکلات کارگران و معلمان  این استان تلاش می‌کند، گفت: مشکلات حوزه معلمان و کارگران، رعایت شان و جایگاه و مسائل حوزه مالی این قشر از جامعه با همت دولت و وزارت آموزش و پرورش برطرف می‌شود.

رشیدیان با بیان اینکه مطبوعات نقش بسیار مهمی در اطلاع‌رسانی به مردم و انعکاس نظرات و دیدگاه‌های مردم به مسئولان دارند، تصریح کرد: خبرنگاران با تجربه و توان خود بایستی نقش اطلاع‌رسانی و انتقال دیدگاه‌های مردم به مسئولان را به خوبی پیاده کنند.

استاندار خراسان رضوی به سفر معاون اول رئیس جمهور به خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: در این سفر بخشی از پروژه‌های مصوب در سفر هیئت دولت در شهریور 93 به بهره برداری می‌رسد.

رشیدیان برنامه‌های سفر اسحاق جهانگیری به مشهد مقدس را بررسی پروژه‌های در دست اقدام امسال، بازدید از پروژه‌های شاخص مصوبه سال گذشته، افتتاح چندین پروژه و حضور در جلسه شورای اداری اعلام کرد.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌های قابل افتتاح توسط معاون اول رئیس جمهور به‌صورت مجازی افتتاح می‌شود، گفت: سال گذشته 251 مورد پروژه مصوب سفر هیئت دولت در این استان به پایان رسید که عمده این پروژه ها در حوزه‌های گازرسانی، آب، ساختمان‌های اداری، سالن‌های ورزشی و طرح‌های هادی روستایی هستند که بخشی از این پروژه ها فردا با حضور اسحاق جهانگیری‌ افتتاح می شود.

 استاندار خراسان رضوی اعتبار اختصاص یافته به 251 پروژه سطح استان را 400 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: بیشترین اعتبار به پروژه‌های حوزه گازرسانی، آب و همچنین طرح هادی روستایی اختصاص یافته است.

رشیدیان با  اشاره به این مطلب که برای رسیدن به جایگاه واقعی خراسان رضوی در کشور نیازمند سرمایه گذاری گسترده‌ای هستیم، افزود: برای جبران عقب ماندگی در حوزه گازرسانی قراردادی بین وزارت نفت، بانک ملی و شرکت گاز منعقد شده است.

استاندار خراسان رضوی از کلنگ زنی 2 آزادراه مهم در محورهای مواصلاتی به مشهد مقدس همزمان با ماه شعبان خبر داد و گفت: سرمایه گذاری یکی از آزادراه‌ها توسط بخش خصوصی و آستان قدس رضوی انجام می‌شود.

وی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر را یکی از مسائل و معضلات مشهد مقدس دانست و اظهار داشت: امیدواریم که بتوان با دریافت تسهیلات و همکاری دستگاه‌های زیربنایی خیابان‌های اطراف حرم را بتوان باز کرد.

رشیدیان به ساخت نخستین توربین بادی بومی کشور توسط پژوهشگران هوا خورشید دانشگاه فردوسی مشهد اشاره کرد و افزود:این اقدام حرکتی بسیار مهم و ارزشمند است.

استاندار خراسان‌رضوی به پروژه های انجام شده سال گذشته اشاره و اظهار داشت: برای انتقال آب از سد ارداک به مشهد که به طول 57 کیلومتر است که اقدامات گسترده‌ای دراین رابطه صورت گرفته وتاکنون 52 کیلومتر لوله کشی انتقال آب از این سد برای تامین آب شرب مشهد انجام شده است.

وی با اشاره به افزایش تحقق بودجه استانداری در سال 93 نسبت به سال 92 گفت: سال 92، 33 درصد از بودجه کل تحقق یافت در حالی که در سال 93 این عدد به 68 درصد رسید.

رشیدیان با بیان اینکه راه اندازی قطار سریع السیر مشهد- تهران با توجه به حجم بالای مسافر یک پروژه اقتصادی است گفت: این پروژه با توجه به طول مسیر و طلبیدن یک مسیر مستقل کار سنگینی است و سال گذشته علاوه بر شرکت‌های قبلی شرکت‌های دیگری نیز برای این پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.